Familiearven
Siden begynnelsen av eventyret har gruppen forblitt i familien, noe som gjør gruppen vår til den eldste uavhengige familiegruppen i Frankrike. I dag står Laurence Therme i spissen, barnebarnet til Georges Gay. Hun får støtte av Christophe Therme, administrerende direktør og internasjonal salgsdirektør. For noen år siden ble barna deres, Cyrille Therme og Jennifer Weinfeld med i selskapet med respektive funksjoner innen eksport og markedsføring. Familieånden blir, dag etter dag, sett på som en egenskap som brukes til å forbedre og garantere overføring av en slik arv.
Vi har alltid lagt enorm vekt på vår uavhengighet, etter å alltid ha eid våre forsknings- og utviklingslaboratorier, for å kontrollere all vår produksjon, fra idé til markedsføring av produktene våre.
Siden 2013 har vi utvidet ved å innvie en helt ny fabrikk, 15 km fra Paris, med et areal på mer enn 9 000 m², noe som sikrer og garanterer anvendelsen av de høyeste kosmetiske produksjonsstandardene.
omsorgskunsten siden 1890
Vår historie begynner i 1890 med grunnleggelsen av det første franske kosmetikkmerket: L'Académie Scientifique de Beauté. I laboratoriet hans lager Dr. Alexandre Lamotte et komplett utvalg av behandlinger for vedlikehold av feminin skjønnhet, alt fra ansiktskremer til hårprodukter, og inkluderer produkter for lepper, fargetone og negler. Vi vil merke oss noen få navn på emblematiske produkter som den berømte "Princesse des Crèmes" eller "Poudre de Riz Premier Empire" via "Rubis Pompadour", ekte små kosmetiske perler.
I 1895 etablerte Dr. Lamotte det første franske skjønnhetsinstituttet, på en emblematisk adresse i den gyldne trekanten, i skjæringspunktet mellom rue Cambon og rue St-Honoré.
Det var i 1926 at Dr. Lamotte overførte sin kunnskap og ekspertise til sin åndelige sønn, Georges Gay, og betrodde ham ledelsen av Académie Scientifique de Beauté. Georges Gay pustet deretter en vind av fornyelse, kreativitet og dynamikk, og gikk så langt som å opprette den aller første skolen for estetikk i Frankrike i 1928 på etasjene med utsikt over skjønnhetsinstituttet på 376 rue St Honoré. Tanken var å lære opp kosmetologer til å utføre en huddiagnose og foreskrive de riktige produktene. School of Aesthetics vil bli en av de beste i Frankrike, og studenter som har et diplom fra "Academy" vil være blant de mest ettertraktede.
Académie Groupe skaper, formulerer, produserer og distribuerer skjønnhetsprodukter gjennom tre merker .
Bruk kun toppkvalitetsprodukter.
Har kun eliteteknikere.
George Gay,
Direktør for Maison Académie Scientifique de Beauté mellom 1926 og 1953.
Vår historie
1890 - Skapelsen
Maison Académie Scientifique de Beauté ble grunnlagt av Dr. Alexandre Lamotte. I mer enn et århundre har den satt sin erfaring til tjeneste for skjønnheten. Fra den berømte "Princess of Creams" eller "Princess of Powders" til
"Rubis Pompadour", huset har overrasket hele verden siden det ble opprettet.
1895 - Første skjønnhetsinstitutt
Som alle de flotte husene har "Académie" sitt skjønnhetsinstitutt som ligger i det mest elegante distriktet i Paris på 376, rue Saint Honoré. Dette instituttet har fått et rykte for seriøsitet og kompetanse som ikke tilranes, på grunn av den opplyste omsorgen som gis der.
1895 - Høye belønninger
De universelt anerkjente suksessene til Maison Académie Scientifique de Beauté ble gjenstand for høye priser på utstillingene i Dublin i 1895, i Paris i 1897, 1898 og 1900 og deretter i London i 1909.
1920 - De første skjønnhetsmassasjene
Académie Scientifique de Beauté utvikler en utgave om kunsten å ta vare på kvinnelig skjønnhet. Denne boken samler de forskjellige skjønnhetsmassasjene (manuelle massasjer, vibrasjonsmassasje, induksjonsmassasje, pneumatisk massasje osv.) som tilbys av merkets fagfolk.
1926 - Overføring
Georges Gay, farmasøyt og åndelig sønn av Alexandre Lamotte, overtar ledelsen av Maison Académie Scientifique de Beauté. Siden den gang har sjelen til merket gått i arv fra generasjon til generasjon.
1928 - Første skole for estetikk
Georges Gay oppretter og innvier den første franske skolen for estetikk som ligger på 376, rue Saint Honoré i Paris med det formål å formidle kunnskapen hans,
trene kosmetologer til å utføre en huddiagnose og foreskrive de riktige produktene. Skolen for estetikk vil bli en av de beste i Paris og studenter med diplom fra "Academy" vil være blant de mest ettertraktede.
1929 - Litterære verk
Georges Gay etablerte en veritabel skjønnhetskult assosiert med en vitenskapelig tilnærming. Deretter publiserer han
"On the Cult of Beauty", "Hygiene and Beauty" og deretter "Precious Advice on Beauty". Han destillerer der sine kloke råd i henhold til alderen og arten av epidermis. Dens eneste påstand: "Bruk kun førstevalgsprodukter, ha kun eliteteknikere."
1930 - Medieoppgang
I juni-utgaven av magasinet Vogue fra 1930 viser annonsen for Maison Académie Scientifique de Beauté, i en attraktiv og tankevekkende stil, tre forskjellige behandlinger med prisene deres, i henhold til hudtyper, som på den tiden var en innovasjon.
1931 - Gullmedaljen
Académie Scientifique de Beauté deltar på den internasjonale kolonialutstillingen i Paris som tok imot 8 millioner besøkende (33 millioner solgte billetter) og varte i 6 måneder. Standen, bygget i stil med Angkor-palasset, ble tildelt gullmedaljen av generalguvernøren som berømmet den kunstneriske smaken og vedlikeholdet av denne praktfulle paviljongen.
1933 - Stjerner i teater og kino
De mest fremtredende kvinnene, som de berømte franske skuespillerinnene, Michèle Morgan, Marie Bell, Sim Viva eller Marie Glory, adopterte raskt
Akademi. "Golden Books" som vitner om disse stjernenes lojalitet til Académie Scientifique de Beauté er også publisert.
1934 - Levende hormoner til tjeneste for skjønnheten
Etter en grundig studie av arbeidet til forskerne Brown Sequard og Voronof, skapte Georges Gay "Vivormones", ampuller som inneholder
levende hormoner som tillater regenerering av huden ved kutan påføring (første kosmetiske preparat av denne typen som ser dagens lys). Det utvikler seg
også "Hormonyl"-kremen som skal påføres senere for bedre effektivitet.
1936 - Første verdenspatent
Et flott år for global kosmetikk og a fortiori for Maison Académie Scientifique de Beauté. For første gang i historien er kollagen integrert i formelen til en hudpleiekrem. En oppdagelse som traff overskriftene den gangen og vil være gjenstand for et verdensomspennende patent i ett år. Kosmetikkens banebrytende laboratorieånd lanseres.
1949 - The Taming of the Sun
Lansering av det første solkremproduktet, "Bronzscreen Anti-Sunscreen Cream" etterfulgt av "Bronzscreen Anti-Sunscreen Fluid" som beskytter huden så mye som mulig samtidig som den tillater og letter dens naturlige pigmentering i solen.
1952 - Første behandling og fuktighetsgivende stiftelse
Lansering av "Cover Cream", med forskjellige nyanser for en ekte pleie foundation som ikke tørker ut huden, i motsetning til "pannekakene" som da var veldig utbredt. Den er spesielt egnet for unge mennesker fordi den, veldig dekkende, skjuler alle de små ufullkommenhetene i huden (spor av arr, diffus rødhet, utvidede porer, små kviser...).
1953 - The Dynamic of a Great Brand
Gérard Gay, farmasøyt og sønn av Georges Gay, overtar tømmene til Maison Académie Scientifique de Beauté. Han leder en politikk med fornyelse og dynamikk som vil klassifisere merket blant de store Houses of Beauty Products.
1954 - Hydraderm
Lansering av den berømte "Hydraderm Cream". Et moderne navn for tiden som taler for seg selv
1960 – Verdens første fargede selvbruningslotion
En kultprodukt og merkevareleder, "Tinted Bronz'Express Lotion" skylder sin suksess til sin unike formel, som har vært uendret siden den ble opprettet. Det er her
første vannet som brunes og gir i løpet av noen timer en brunfarge identisk med solens. Takket være den tonede fargen lar den deg få en brunfarge
naturlig og strekfri. Selv i dag selges det en lotion hvert minutt i verden.
1969 - Den første behandlingen for ultrasensitiv hud
Lansering av Hypo-Allergic-linjen, som på den tiden var den eneste skjønnhetsbehandlingen for ultrasensitiv hud som ble solgt i parfymeri som kunne
holde alle løftene hans. I hjertet av de forskjellige formlene, den hypoallergiske aktive ingrediensen som har desensibiliserende, beroligende og
anti-inflammatorisk. Et av disse produktene er "Miracle Sap" som for første gang inneholder RNA (ribonukleinsyre) som gjør det mulig å forsinke fremkomsten av rynker og revitalisere epidermis. Den er fortsatt den dag i dag en av de bestselgende referansene i vår katalog. Akkurat som det første kollagenproduktet, ble "Sève Miracle" patentert (patent nr. 6-924-981).
1973 - En familiekontinuitet
Etter Gérard Gays for tidlige død overtok Emma, hans kone, ledelsen av Maison Académie Scientifique de Beauté, og barna hans var mindreårige. Det garanterer sjelen og pionerånden til merkevaren. Det vil også være den første som inkluderer jojobaolje i formuleringer, heretter kjent for alle for sine mest ekstraordinære egenskaper i planteverdenen.
1981 - Gjennom generasjonene
Laurence, datter av Gérard Gay, slutter seg til Maison Académie Scientifique de Beauté og overtar innkjøpsavdelingen. Noen år senere befestet ankomsten av ektemannen Christophe Therme den internasjonale utviklingen av merkevaren, som nå finnes i 67 land.
1988 - Beauty Power 4
I tråd med sitt moderne og banebrytende image, lanserer Académie et revolusjonerende konsept, "Skjønnhetskvadranten", fire produkter samlet i en krukke
smart delt i fire like deler. Fire kompatible, komplementære, essensielle og effektive behandlinger for å bekjempe de synlige aldringstegnene.
1993 - Anti-aldringsytelse
I år markerer lanseringen av en høyteknologisk anti-aldringsserie som bærer navnet sitt godt: "Scientific System". Laboratoires Académie har gjort det til et poeng av ære å avsløre all kunsten deres gjennom denne sanne juvelen av formulering. Disse produktene er de mest konsentrerte i aktive ingredienser på markedet; resultatene er fantastiske. Suksessen er på vei.
2000 - The Quintessence of Hydration
Fra "Hydraderm Cream" kommer "100% Hydraderm"-serien som virker på huden i 3 stadier: umiddelbar hydrering, langvarig og anti-dehydrering. Alltid en pioner, Académie er den første som erstatter vannet i hver formel i denne serien med 100 % naturlig vann: Original Apple Water, som har en forbløffende tilhørighet til huden.
2006 - 100 % mannlig respons
Etter lanseringen av den første skjønnhetskremen for menn mot barberhøvelbrann på 1930-tallet, utviklet Académie Scientifique de Beauté en 100 % maskulin linje: "Académie Men". 2-i-1 produkter for menn som ønsker å ta vare på huden sin.
2008 - Første datterselskap
Opprettelse av det første datterselskapet i Tyskland. Académie beviser sin distribusjonsdynamikk i et av de største kosmetikkmarkedene i Europa.
2009 - Ekspert dermo-kosmetiske behandlinger
Lansering av "Derm Acte"-serien, møtet mellom to verdener: dermatologi og kosmetologi. Hvert produkt er formulert av en overveldende aktiv ingrediens, anerkjent i den medisinske verden (hyaluronsyre, naturlig kollagen, glykolsyre, salisylsyre, etc.), for å oppnå resultater og effektivitet på huden.
2011 - Fjerde generasjon
Cyrille Therme og Jennifer Weinfeld, oldebarn til Georges Gay, slutter seg til Maison Académie Scientifique de Beauté som leder for eksportområde og strategisk markedssjef.
2012 - En vitenskapelig dyktighet
Etter flere år med forskning og utvikling har Laboratoires Académie utviklet et "ny generasjons" antialdringsserum: "Marvelous Formula". Hemmeligheten hans? En vitenskapelig bragd: en virkelig unik cocktail av 57 aktive ingredienser for en konsentrasjon på 41,7 %! En kosmetisk revolusjon som virkelig vil forvandle huden for et eksepsjonelt resultat.
2013 - Ny fabrikk og nye laboratorier
Akselerasjonen i utviklingen gjør at Académie kan investere i et nytt topp moderne produksjonsverktøy og overholde den høyeste kvalitetsstandarden: ISO 22 716-standarden. Denne sertifiseringen garanterer god praksis for produksjonsstandarder. .
2015 - 125-årsjubileum
En første begrenset utgave for 125-årsjubileet til Maison Académie Scientifique de Beauté. Gjenutgivelse av "Princess of Creams", en emblematisk behandling som vitner om historien til et eksepsjonelt, sjeldent og autentisk familiemerke gjennom årene, tiårene og århundrene...
2019 - Reformulering av våre sortimenter
Gjennomsiktig og opptatt av å komme stadig nærmere 100 % naturlig uten å ofre effektivitet eller sensorialitet, omformulerer Académie Scientifique de Beauté sine naturlige utvalg ved å favorisere rene formler, tilgjengelig for sensitiv hud og garanterer flasker, tuber, gryter og pappesker som er resirkulerbare og hentet. FSC (null avskoging).
2022 - Gruppeakademi
Opprettelsen av Group Academy, som samler våre 3 emblematiske merker: Académie Scientifique de Beauté, Derm Acte og Bronz'Express.
Vår internasjonale tilstedeværelse
En så lang historie er bemerkelsesverdig, men vanskelig å spore nøyaktig. Dermed fant vi spor etter tilstedeværelse i Moskva (Russland) fra 1912, senest i februar 2020, da vi feiret vårt 130-årsjubileum med vår lokale partner som hadde funnet et eksepsjonelt dokument i Nasjonalbiblioteket i St. Petersburg. I 1934 hadde vi allerede etablert depoter og filialer i de fleste av datidens store europeiske byer, og vår innflytelse gikk så langt som Tokyo, Santiago de Chile eller Rio de Janeiro.
I dag kan vi være stolte av å bli betraktet som en internasjonal gruppe representert i mer enn seksti land rundt om i verden.
NOUVELLE ÉCOLE D'ESTHÉTIQUE AU VIÊT NAM :